Thursday, December 27

December 2007

Went ti sch for the last 2 days for mtgs..

The first day morning was quite boring. It was mostly of IT stuff and updating of IT knowledge. The first half still ok, teaching us how to use tablet PC. The second half was boring. Teaching us how to use smart board( when most of us alr know). But suprisely, the MT dept teachers (except for some of us, including me) were very "into" it.

The second half of the day was spent in staff mtg. The P went thru with us the whole of the Teachers' Handbook. SiANZ can???? U know how thick the handbook is...

Then, came the most "exciting" part.. Getting to know which class we teach. I am teaching 2 Hope, 4 Charity and 5 Hope. I think 2 and 5 Hope still ok, though i don know how much hope i have in them. I am teaching normal chinese for these two classes so should be ok..

可是,我却教4Charity深广学生!!!怎么可能? 我只是一个才刚从教育学院长出来的萌芽,为什么会叫我去叫深广呢? 我不知道其他的同事会怎么想。。。 有些会说我是因为有“靠山”所以才会有“那么好的优待吗?”我知道其实有许多老师在他们心里的最深处,有一个渴望教成绩较优越的一班。有一位老师因为需教一般较差(去年)而落下了眼泪。其实,如果我有的选,我其实并不是很排斥教“较有挑战性”的学生。虽然我对他们还不是称得上是以双手来迎接他们,但我总觉得这些学生还会听我的话吧!其实,越聪明的学生,问题就越多。家长的“回馈”,学生的“高傲”其实是我最怕的两件事。

昨天,我在离开学校之前,还跟同事开玩笑说,以后要好好备课,因为这些学生会比较聪明,问的问题会比较有深度。哈哈。。。 所以,以后就得先把学生会问的问题及答案在脑子里整理好之后才上课,再也不可以混水摸鱼,在一大群的资深的老师里昏昏谔谔地过日子。哈哈。。。

更可悲的是,明年我还是班主任。天啊!我怎么会那么有“潜能”啊? 给我教深广的学生还不够,还叫我做班主任!他们赢了咯! 叫一个一天只教他们3-4 节的华文 教师做班主任。如果家长要来与我谈关于他们孩子的事,可叫我如何是好,从何说起?Hmm.. 不对,不对。。。 应该是,不知要说什么, 尤其是那些不在我班的学生。嘿! 只好与英文老师紧密地合作,互相补助。

风儿传来的消息还让我得知我明年会是"House Master"。 这个责任就是要做很多琐碎的行政工作。我觉得,应该办给那些“那么看得起我”的人一个“感谢”盾牌,让他们有个机会说一说感谢词。

事到如今,也只好至来之者安之。勇敢地扛起这些责任吧! 不试的话,怎么知道我的伸缩性有多呢?希望我不会让我自己失望,不会让那些支持我的朋友失望。城景,新加坡管理大学! 我来了!

No comments: